About Me

My photo
Lahad datu/ Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Aku insan yang kerdil dijalan ini , Aku baru mula mendekati mencari apa sebenarnya keinginan hati ? Aku insan kerdil yang berserah kepada ILAHI.... Baru menjalani perubahan pada diri .... Aku insan yang pernah terlajak Pernah melakukan dosa insan yang hidupnya penuh pancaroba... dan kepada Allah aku kembali ... Berdoalah wahai sahabat ... Semoga aku mampu teus istiqomah dan perubahan ku ini di redhai ILAHI . Assalamualaikum .. Ana , Zubaidah .. Selamat Membaca :)

Wednesday, January 22, 2014

Kesilapanku , Keegoaaan ku . Ampunkanlah Dosa-dosa ku.

YA Allah ! Ya Rabul Izzati ...Ujian apa ka ini Wahai Kekasih hatiku ? Apakah sebegitu marahnya Engkau padaku Ya Rabbi ? Ampunkanlah aku .... 

Seketika itu , saat aku buntu , kau hadirkan dia disisi ku , kau berikan dia sebagai peneman saban waktu , Kau jadikan dia umpama gula dalam secawan teh , ibarat haruman di taman bunga , dan seperti Ombak di pantai , yang tak pernah terpisah... begitulah dekatnya aku dan dia... Inginku bertanya, apakah aku terlupa untuk bersyukur padaMu ? sehingga pada detik ini , begitu sahaja kau menjauhkan dia dari sisi ku ? Ampunkanlah aku Ya Rabbi ... 

Wahai Sang Pencinta sekalian alam , Engkau lebih mengetahui segala sesuatu tentang diriku , Kunci kelemahan dan kekuatan ku ,, Engkau memegangnya... sesungguhnya, Kau pasti tahu , kalau hati ini tidak kuat menghadapi semua ini , sejujurnya kaki ini berat untuk melangkah , dan sakit nya hati ibarat dihiris belati nan tajam. begitulah luka yang mendalam sedang aku rasakan.... kau tahu itu , kau tahu lemah ku kini... Namun aku akur pada kehendak Mu wahai kekasih ... 


Wahai cinta dihati, luahan ini bukanlah kerna aku berkecil hati , atau memakan diri. Namun hanyalah sekadar ingin memiliki segenggam kekuatan dariMu Ya Rahim.. Kau kurniakanlah aku kekuatan untuk ku terus melangkah , redha dan ikhlas pada semua yang kau takdirkan buatku Ya Allah.  

Wahai hati yang sangat sedih , bersabarlah , wahai jiwa yang meronta mengalahlah , wahai kaki yang terkaku , melangkah lah engkau , teruskanlah perjalanan mu , redhakanlah segala ketentuan yang telah tertulis. 
Zubaidah ! Yakin dan Percayalah bahawa Allah lebih mengetahui segalanya buat mu. 

Ya Allah , jika sakit dan derita ini membuat ku dekat padaMu, maka berikanlah aku kekuatan untuk redha atas segala ketentuan mu. Agar aku selalu disisiMu , mencintai hanya diriMu.. Maafkanlah kekhilafan ku, seandainya Engkau memang tidak mentakdirkan dirinya buatku , maka bantulah hamba mu ini, jauhkanlah dia bukan hanya dari samping ku , tapi lepaskanlah dia jua dari hatiku. 

Hamba Ikhlasss Ya Rabbi Izzati .... 

رَبَّنَا آَتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

Rabbana aatina fiddunya hasanatan wafil akhirati hasanatan waqina adhabannaar

Amin ...







No comments:

There was an error in this gadget