About Me

My photo
Lahad datu/ Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Aku insan yang kerdil dijalan ini , Aku baru mula mendekati mencari apa sebenarnya keinginan hati ? Aku insan kerdil yang berserah kepada ILAHI.... Baru menjalani perubahan pada diri .... Aku insan yang pernah terlajak Pernah melakukan dosa insan yang hidupnya penuh pancaroba... dan kepada Allah aku kembali ... Berdoalah wahai sahabat ... Semoga aku mampu teus istiqomah dan perubahan ku ini di redhai ILAHI . Assalamualaikum .. Ana , Zubaidah .. Selamat Membaca :)

Saturday, December 1, 2012

Assalamualaikum December!

1st December! 

hello guys! Its December ! waaaaa .... Alhamdulillah , dipanjangkan umur ku sampai juga ke tarikh ini! hehe .. awal pagi lagi aku dah bangun dengan menyediakan azam sebelum berakhirnya Tahun 2012! yeayyh! 

" OMG ! OMG! Its December ! Welcome beybeh ! Welcome ! Hehe :) 
Another 30 days before we leave this 2012. ! Let's create the best moment! A moment that will never forgotten ! ;) but for then, final examination is around the corner ! So, no wasting time ! No jokes ! Let's fighting ! All the best for myself , my beloved one, n friends !!
Yeaayyy ! Aja2 fighting ! ♥ ♥" 


haha! ni status facebook aku awal pagi tadi~ ^_^ 
Pejam celik pejam celik .. masa berlalu cepat sangat kan? dan pelbagai jenis kenangan telah kita lalui ... ada yang manis, pahit , well , back kata orang putih , sweet and sour gitu! hehehe! 

Sejak kebelakangan ni , aku menjadi seseorang yang sangat SENSITIF , TERLALU EMO , xpandai sangat kawal perasaan , ada ketika aku merasa STRESS tapi xtahu apa sebab dia.. huhu ! benci perasaan macam tu , tapi, takkan ada orang yang memahami . kadang2x , dalam hidup kita ni , kita terlalu menginginkan sesuatu perkara , sesuatu benda, tapi , semua tu belum tentu kita dapat miliki ... dan hati kita terlalu berdegil inginkan benda tu .. walaupun kita sedar dan nampak jelas, ia bukan untuk kita. tak kisah la , benda tu soal manusia ka, hati ka , makanan ka.. haha .. yang pasti kemahuan kita tak pernah akur dengan kehendak manusia. Samala macam aku, sangat obses akan sesuatu perkara, tapi , semakin hari aku semakin berjaya mendidik hati agar terus bersabar dan berserah. kita dah berusaha habis-habisan tapi masih xnampak cahaya yang terang benderang, ada pun samar2 , sesuatu yang tak pasti . maka dari itu ,, ku pujuk hati yang lembut ini agar BERSABARLAH ... what will be, will be. =) 

"no one love to heard this, but the things that we want the most is the things that we will best WITHOUT " sapa setuju? jom angkat KAKI! hehe . aku setuju sangat2x .. :) pengalaman mengajar kita , walau apapun yang terjadi kita perlu ada kekuatan dalam diri untuk selalu akur dengan kehendak ILAHI , siapalah kita sebagai manusia biasa untuk menghalang ketentuan-Nya kan? 
Special post to My Family 

~ semoga Allah akan selalu melindungi kita dan memberi kesihatan yang baik buat kita :) Semoga CINTA yang kukuh dalam keluarga kita akan selalu kekal dan berlandaskan Kasih Sayang ILAHI .. AMINN :) 

back to my story ~ 
daripada semua pengalaman hidup yang aku lalui , semua mengajar aku untuk terus maju ke hadapan. aku bersyukur sangat . Alhamdulillah .. terima kasih Ya Rabbi , meskipun hamba belum sepenuhnya menjadi yang terbaik, namun hamba akan terus berusaha untuk terus melangkah ke arah yang lebih POSITIVE. Aku Mencintaimu Ya ALLAH. maka, apapun yang engkau berikan padaku , akan aku syukuri dan hargai, dan apa yang telah engkau tarik tidak sesekali akan aku sesali, kerana aku cukup belajar dariMu bahawa hidup ini , tidak akan bermakna tanpa Mu ... tanpa petunjuk , dan kekuasaan Mu. 
ada dua golongan manusia di dunia mu ini, yang pertama , orang yang bahagia dan senang di luar sana tetapi sedang hidup menggadaikan imannya, dan kedua, orang yang hidup dalam kesengsaraan tapi masih memperjuangkan IMANnya. aku ingin menjadi golongan yang kedua itu .. kuatkanlah HATIku Ya ALLAH ! PELUK DAKU DALAM CINTA MU~

Tuhan, meskipun suatu hari nanti , aku akan merasa seperti di dalam penjara aku ikhlas, kerana jika hidup ibarat di dalam penjara itu membuat aku lebih dekat dengan Mu berbanding hidup di dunia yang bebas tetapi jauh dariMu. AKU RELA, REDHA.. :)

buat seseorang yang aku sayang, jagalah hubungan ini sebaiknya, tapi jika benar kau sudah tidak mampu maka, biarkan ia berlalu tanpa DENDAM mahupun SENGKETA. jangan kau takut aku akan merasa sendiri. YA , kecewa aku akan kecewa, nangis, pasti aku akan nangis, tapi ada 1 tempat dalam hati aku yang telah aku kosongkan ... bukan untuk sesiapa , cuma ruang itu lah yang akan kuisi bila aku kekosongan nanti , yang selalu aku letakkan kata2 manis untuk memujuk hati .. kenangan kita yang akan selalu abadi ... 

Buat semua teman yang selalu ada disisi ... maafkan aku jika aku bukan sahabat yang terbaik buat kamu . aku tidak mengharapkan lebih , cuma satu KEIKHLASAN untuk menerima dan bersahabat dengan ku. terima baik dan buruk ku . jika aku salah, tegurlah aku. lebih baik aku berkecil hati atas teguran yang akan memperbaiki diri daripada aku berbesar hati tapi tidak sedar aku akan ke arah yang negative. Aku sayang kamu semua :)

Assalamualaikum DECEMBER! =)

No comments:

There was an error in this gadget