About Me

My photo
Lahad datu/ Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Aku insan yang kerdil dijalan ini , Aku baru mula mendekati mencari apa sebenarnya keinginan hati ? Aku insan kerdil yang berserah kepada ILAHI.... Baru menjalani perubahan pada diri .... Aku insan yang pernah terlajak Pernah melakukan dosa insan yang hidupnya penuh pancaroba... dan kepada Allah aku kembali ... Berdoalah wahai sahabat ... Semoga aku mampu teus istiqomah dan perubahan ku ini di redhai ILAHI . Assalamualaikum .. Ana , Zubaidah .. Selamat Membaca :)

Friday, April 20, 2012

Wasiat-Nya ......







Dari Nabi S.A.W., "Pada

waktu malam saya

diisrakkan sampai ke langit,

Allah S.W.T telah

memberikan lima wasiat,

antaranya :

Janganlah engkau

gantungkan hatimu kepada

dunia kerana

sesungguhnya Aku tidak

menjadikan dunia ini untuk

engkau.

Jadikan cintamu kepada-

Ku sebab tempat kembalimu

adalah kepada-Ku.

Bersungguh-sungguhlah

engkau mencari syurga.

Putuskan harapan dari

makhluk kerana

sesungguhnya mereka itu

sedikitpun tidak ada kuasa

di tangan mereka.

Rajinlah mengerjakan

sembahyang tahajjud

kerana sesungguhnya

pertolongan itu berserta

qiamullail..

Inilah WASIAT yg lebih

utama...


No comments:

There was an error in this gadget