About Me

My photo
Lahad datu/ Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Aku insan yang kerdil dijalan ini , Aku baru mula mendekati mencari apa sebenarnya keinginan hati ? Aku insan kerdil yang berserah kepada ILAHI.... Baru menjalani perubahan pada diri .... Aku insan yang pernah terlajak Pernah melakukan dosa insan yang hidupnya penuh pancaroba... dan kepada Allah aku kembali ... Berdoalah wahai sahabat ... Semoga aku mampu teus istiqomah dan perubahan ku ini di redhai ILAHI . Assalamualaikum .. Ana , Zubaidah .. Selamat Membaca :)

Thursday, April 5, 2012

CheNta ....





Madah cinta .♥♥...


♥ Cinta datang pada mereka yang masih mempunyai harapan walaupun dikecewakan ...
♥cinta hadir kepada mereka yang masih mempercayai walaupun kerap dikhianati ...
♥cinta juga menghampiri mereka yang masih ingin mencintai walaupun berulang kali
disakiti...




Kadang-kadang yang TERINDAH bukanlah yang TERBAIK,
Yang SEMPURNA tak selalu menjanjikan KEBAHAGIAAN,
Namun jika kita dapat menerima KEKURANGAN,
menjadi KELEBIHAN, itulah KESEMPURNAAN.



Tiada manusia yang hidup BERBAHAGIA sepanjang masa,
Tetapi ianya bukan alasan untuk hidup SENGSARA,




Satu perkara yg saya pelajari dari kehidupan, bahawa ia perlu di terus kan..
Satu perkara yg saya pelajari dari cinta, bahawa ia tidak selalu bertahan..
Satu perkara yg saya pelajari dari manusia, bahawa manusia itu cepat berubah hati...



♥ Tiada keindahan dalam sebuah kehidupan, tanpa merasai kepahitan... 
♥ Tiada bunga-bunga kebahagiaan dalam sebuah kepahitan tanpa menyemai benih-benih kesabaran ♥ Tiada keberkatan pada sebuah kenikmatan, jika tiada keikhlasan dan kesyukuran yang bertapak dijiwa insan .. 

Kita sebenarnya bukan takut untuk mencuba lagi dan memberi peluang kpd cinta tetapi kita cuma takut akan kecewa lg atas sebab yg sama. Namun hidup penuh dengan kejutan, kita takkan dapat mendapat jawapan kpd persoalan hidup selagi kita tidak belajar utk mengambil risiko ♥



Dalam garang seorang wanita pasti ada lembutnya
Semarah - marah seorang wanita pasti akan hilang jua
Dalam benci seorang wanita pasti ada kasih sayang jua
Dan menyayangimu tidak bererti dia menunjukkannya
Kerana lumrah seorang wanita mempunyai sifat malu
Kerana kelembutan seorang wanita merupakan fitrah tercipta
Jadi hargailah dia dan bimbinglah dia ke arah jalan Nya..
 

















No comments:

There was an error in this gadget