About Me

My photo
Lahad datu/ Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Aku insan yang kerdil dijalan ini , Aku baru mula mendekati mencari apa sebenarnya keinginan hati ? Aku insan kerdil yang berserah kepada ILAHI.... Baru menjalani perubahan pada diri .... Aku insan yang pernah terlajak Pernah melakukan dosa insan yang hidupnya penuh pancaroba... dan kepada Allah aku kembali ... Berdoalah wahai sahabat ... Semoga aku mampu teus istiqomah dan perubahan ku ini di redhai ILAHI . Assalamualaikum .. Ana , Zubaidah .. Selamat Membaca :)

Sunday, April 8, 2012

Al-fatihah buat Mereka ....


Assalamualaikum...

Sabtu 7 april 2012 yang lalu , Campus saya gempak dengan berita kepergian secara mengejut dua orang rakan yang amat patuh pada pensyarah dan rakan-rakan... 

tak tahu nak cakap apa lagi ... Just minta jasa baik semua , sedekahkan la Al-fatihah buat kedua rakan yang telah pergi, iaitu Jennifer binti Sellivia, dan Ady Mohd Firdaus bin Abdullah ... 

they were such a nice friends and student in Unirazak ... (this can be prove by all student who being shock with the incident and also the lecturer who still cant accept the reality that this two person has been gone forever) 

Doa saya , semoga Allah meletakkan mereka bersama orang-orang yang beriman...

Ya Allah , 
Ampunkanla dosa mereka,
Luaskan kubur mereka, 
Suluhkan cahaya kepada mereka, 
Kuatkan semangat Ahli keluarga mereka untuk menerima dan menjalani keadaan yang tragik ini ... 

-Amin- 

Selain itu seorang lagi rakan sedang berada di ICU sekarang akibat kecederaan serius pada bahagian kepala, beliau ialah Sahariana/ gelarannya kak rainbow! .. sama-sama doakan kak rainbow cepat sembuh ya ...

Seorang lagi sahabat Abu said Safwan (yang memandu kereta pada masa itu) sekarang masih berada dalam keadaan Trauma...  doakanlah beliau sedar dan ikhlas atas semua yang berlaku , sesungguhnya Allah mengetahui segala-galanya yang terjadi .... semoga Allah turut melindungi mu ..



dibawah ini adalah keratan akhbar mengenai kejadian yang menimpa mereka...





Ya Allah , Ya Rahman, Ya Rahim,
 sekiranya engkau menjadikan musibah ini ke atas kami untuk menguji kami, 
maka , 
kami ikhlas , 
jika engkau menyimpan peringatan kepada kami .. 
maka, 
ampunkanlah dosa kami , kelalaian kami terhadap MU selama ini Ya Rabbi ... 
sesungguhnya engkau maha kuasa dan mengetahui segala-galanya.... 
Amin ...


sekian sahaja dari saya .... Bersemadilah dengan aman dan tenang di alam sana Ady dan jennifer ... 


No comments:

There was an error in this gadget